images

13 ЛИС 2020

Сокальська ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області інформує

Спілкуємося з податковими органами дистанційно

Закликаємо платників податків, які мають потребу в отриманні послуг, максимально використовувати дистанційні форми комунікації: телефон, електронну пошту, також використовувати електронні сервіси, розроблені податковою службою. Адже, Електронний кабінет платника – це зручний та ефективний спосіб подати заяви, отримати необхідну довідку та почерпнути корисну інформацію.

Для прикладу, для отримання послуги з надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків громадянину доводиться двічі звертатись в ЦОП (спершу подати заяву, згодом отримати відомості). За допомогою Електронного кабінету цю довідку можна отримати не виходячи з дому, до того ж у короткий термін.

А в період розповсюдження коронавірусу електронний формат взаємодії з контролюючими органами не лише економить час, а й вбереже від загрози заразитися небезпечною хворобою.

Перелік текстилю, під час реалізації якого застосовуються РРО та/або програмні РРО, затверджено постановою

Відповідно абзацу тринадцятого п. 61 підрозділу 10 розділу XX «Інші перехідні положення» Податкового кодексу України з 01 січня 2021 року до 01 квітня 2021 року реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмні РРО не застосовуються фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку другої – четвертої груп, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000 000 грн, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють реалізацію текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Перелік текстилю, під час реалізації якого (крім реалізації за готівкові кошти на ринках) застосовуються РРО та/або програмні РРО (товарна номенклатура текстильних сировини, матеріалів, виробів та аксесуарів до них згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності) затверджений постановою Кабінету Міністрів України від  22 липня 2020 року № 634, яка набирає чинності з 01.01.2021.

До уваги платників: електронний цифровий підпис діє до 07.11.2020!

07.11.2018 набув чинності оновлений Закон України від 05 жовтня  2017 року  № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155), який ввів поняття нового, більш захищеного електронного підпису –  кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) та скасував поняття електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).

Законом № 2155 було введено поступовий перехід на КЕП. Згідно із частиною 5 розділу VII Закону № 2155 платники податків мали можливість повноцінно використовувати ЕЦП протягом двох років з моменту набуття чинності нових норм та замінити ЕЦП на КЕП у зручний для себе час, щоб з 07.11.2020 і у подальшому підписувати електронні документи і звітність.

Якщо платником було отримано електронний підпис до 07.11.2018, то такий ЕЦП припиняє свою дію 07.11.2020. У цьому випадку необхідно отримати актуальний КЕП, звернувшись до надавача електронних довірчих послуг.

Якщо отримано електронний підпис після 07.11.2020, то необхідно впевнитися у тому, що це КЕП, щоб і надалі комфортно продовжувати свою роботу після 07.11.2020.

Оскільки КЕП є електронним файлом, для його зберігання потрібен фізичний носій. Відповідно до норм Закону № 2155 такий носій має назву «засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки», який є:

► звичайним пристроєм, на якому створюється та зберігається КЕП (будь-який флеш-накопичувач, жорсткий диск комп’ютера тощо), згідно з п. 17    ч. 1 ст. 1 Закону № 2155 він називається простим засобом КЕП;

► пристрій із вбудованими апаратно-програмними засобами, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, копіювання чи ознайомлення з параметрами особистого ключа. Даний пристрій є захищеним носієм особистих ключів та відповідає умовам п. 2 Порядку використання електронних довірчих послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 року № 749. Прикладом такого носія є токен.

В якому вигляді має зберігатися КЕП, залежить від виду діяльності суб’єкта господарювання.

Так, згідно з вимогами абзацу. 2 ч. 2 ст. 17 Закону № 2155, з 07.11.2020 зберігати КЕП на захищених носіях особистих ключів (токенах) зобов’язані наступні суб’єкти:

◄ представники органів державної влади;

◄ представники органів місцевого самоврядування;

◄ працівників державних установ, підприємств, організацій;

◄ нотаріуси;

◄ державні реєстратори та суб’єкти, що виконують їхні обов’язки згідно з уповноваженням держави.

Надіслати Повідомлення про прийняття працівника на роботу можна через Електронний кабінет

Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України - ст.24 Кодексу законів про працю України.

При укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 413),встановлено, що  повідомлення про прийняття працівника на роботу (далі – Повідомлення) подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів ДПС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою, встановленою додатком до Порядку №413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Для подання  Повідомлення в електронному вигляді здійснюється вхід до Електронного кабінету за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).

Режим «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, в тому числі Повідомлення, підписання і подання такої звітності до контролюючих органів.

Для формування Повідомлення в режимі «Введення звітності» платник самостійно встановлює фільтр за параметрами: рік, період, щодо якого здійснюється звітування, за допомогою кнопки «Створити» обирає тип форми «J(F)30 Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Із запропонованого переліку форм обирає форму «J(F)3001001» Повідомлення про прийняття працівника на роботу», зазначає відповідний територіальний орган ДПС (регіон, район) в полі «Код ДПІ» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації) та натискає кнопку «Створити».

Режим «Перегляд звітності» надає користувачу Електронного кабінету можливість перегляду поданої звітності.

Вкладка «Вхідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу Електронного кабінету.

Додатково повідомляємо, що для інформаційної підтримки та допомоги платникам при користуванні Електронним кабінетом, відкрита та приватна частини Електронного кабінету містять режим «Допомога», в якому розміщено інструкцію користувача по кожному режиму Електронного кабінету.

Сокальська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області нагадує, що офіційно працевлаштований працівник має гарантії соціального захисту власних інтересів, гарантовані права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення.