04 ГРУ 2019

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території частини колишнього господарського двору по вул.Шевченка за межами с.Перетоки Сокальського р-ну Львівської області

Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території частини колишнього господарського двору по вул.Шевченка за межами с.Перетоки Сокальського р-ну Львівської області

Загальні положення

1. Замовник СЕО

Сокальська районна державна адміністрація Сокальського району Львівської області (80000, Львівська обл., Сокальський р-н, м.Сокаль, вул.А.Шептицького,26, тел.(03257)720-10, E-mail: sokalrda@loda.gov.ua).

2. Вид та основні цілі документу державного планування

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельних ділянок з метою:

- Деталізації і уточнення у більш крупному масштабі положень генплану с.Перетоки

- визначення планувальних меж земельної ділянки під викупленими будівлями гр.Роман О. Ю.

- визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації частини господврського двору, призначеної для комплексної забудови та реконструкції

- визначення містобудівних умов і обмежень на новоутворені земельні ділянки на території господарського двору за межами с.Перетоки

- визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок при новому будівництві та реконструкції існуючих виробничо-складських будівель та споруд у комплексі з існуючою забудовою щодо дотримання технологічних, природоохоронних, санітарно-гігієнічних та протипожежних нормативів та вимог з ліквідації аварій

- визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації частини господарського двору

- проведення стратегічної екологічної оцінки (при потребі).

Детальний план території розробляється відповідно з  Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності»,  Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку» куруючись: ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану територій», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, іншими чинними нормами та правилами. 

Детальний план території розробляється відповідно до:

  • Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
  • Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
  • Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку»
  • Закону України «Про відходи»;
  • Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
  • Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
  • Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
  • Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
  • Закону України «Про екологічну мережу України»;
  • Закону України «Про охорону земель»;
  • Закон України «Про рослинний світ»;
  • Закону України «Про тваринний світ»;

Детальний план території розробляється керуючись:

  • ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
  • ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
  • ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
  • ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
  • ДБН А.2.2-1-2003 «Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд»;
  • ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
  • ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
  • ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»;
  • СНіП 1.02.01 «Охорона навколишнього природного середовища»;
  • Наказу міністерства охорони здоров'я України № 173 від 19.06.96 «Про затвердження Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів».

3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):

Адреса ділянки: господарський двір за межами  с.Перетоки по вул.Шевченка Сокальського р-ну Львівської обл. Україна.

Перетоки — село в Україні, в Сокальському районі Львівської області. Населення становить 862 осіб. Орган місцевого самоврядування - Скоморохівська сільська рада.

Площа – 2,065 км²

Густота населення – 417,43 осіб/км²

Географічні координати 50°34′35″ пн. ш. та 24°22′55″ сх. д.

Господарський двір знаходиться за межами с.Перетоки, на південний схід від населеного пункту. На генплані села відображений як виробнича зона.

Переважаючі вітри – північно західні та південно західні.

Загальна площа частини господарського двору, що опрацьована даним проектом – 2,5га

Проектована ділянка межує:

- з піночі та заходу– територія господарського двору;

- з півдня та сходу– землі сільськогосподарського призначення (розпайовані землі);

Будувався та розвивався господарський двір в 70-80х роках минулого століття, як тваринницька ферма. На сьогоднішній день на території двору знаходяться напівзруйновані приміщення колишніх телятників, корівників та складів у власності громадян та юридичних осіб.

На проектованій частині господарського двору знаходиться нежитлова будівля гр.Омельяна Юрієвича Роман.

Функціональне призначення території - виробнича зона за межами населеного пункту

Об'єкти культурної спадщини - відсутні.

Планувальні обмеження (зони  охорони  пам'яток  культурної

спадщини,  зони охоронюваного ландшафту,  межі історичних ареалів,

прибережні захисні смуги,  санітарно-захисні та  інші  охоронювані

зони):

- зона охорони пам*яток культурної спадщини – відсутня;

- зона охоронювального ландшафту – відсутня;

- водоохоронна зона - відсутня;

- межа історичного ареалу – відсутня;

Проектним рішенням запроектовано:

Ділянка №1. Проектована ділянка цеху та складу переробки овочів та цеху та складу переробки фруктів. Площа ділянки – 1,8174га. Власник викуплених будівель – Роман О.Ю.

За містобудівним класифікатором – «01. Продукція сільського господарства, мисливства та пов'язані з цим послуг» Функціональне призначення - виробничої забудови, на якій розташовані підприємства промисловості, енергетики, сільського, лісового, водного господарства та інших виробничих об’єктів. Категорія земель: «Землі сільськогосподарського призначення». Цільове призначення: 1.13. «Для іншого сільськогосподарського призначення»

4. Ймовірні наслідки

а) Розроблення детального плану території частини господарського двору за межами с.Перетоки Сокальського району Львівської області не матиме значного впливу на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, на флору та фауну, оскільки даний детальний план розробляється для впорядкування існуючої діяльності та передбачає спеціальні проектні рішення, що нівелюють негативний вплив санітарних чинників на здоров’я людини. При вирішенні питань планування та забудови території керується вимогами діючих будівельних норм і правил та інших інструктивно-методичних документів, узгоджених з Міністерством охорони здоров’я України, що використовуються для вказаних цілей

Детальний план розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов,

 існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, з дотриманням технологічних та санітарних розривів, з урахуванням взаємозв’язків основних та допоміжних споруд.

До можливих впливів майбутнього будівництва на навколишнє середовище є повітряне, водне середовище та ґрунти.

Вплив планової діяльності на навколишнє середовище, що виявляється у виділенні в атмосферне повітря забруднюючих речовин відсутній та не може призвести до зміни кліматичних умов.

Зміни мікроклімату, що безпосередньо пов’язані з відсутністю активних масштабних впливів планової діяльності (значних виділень теплоти, вологи, тощо) не відбудеться.

Негативні ендогенні та екзогенні процеси, явища природного та техногенного походження (тектонічні, сейсмічні, зсувні, селеві, зміни напруженого стану і властивостей масивів порід, деформації земної поверхні) не передбачаються.

Зміни, які чинять шкідливі впливи на ґрунтовий шар не відбудуться зважаючи на відповідні проектні заходи.

З метою покращення стану навколишнього середовища проектом передбачається ряд планувальних та інженерних заходів, до яких відносяться:

Заходи, що впливають на всі компоненти середовища і в цілому покращують санітарно-гігієнічні умови:

- проведення забудови згідно з наміченим функціональним зонуванням;

- інженерна підготовка території – вертикальне планування та регулювання поверхневого стоку, благоустрій об’єктів, влаштування твердого покриття доріг;

- проектом передбачається організація роздільного збору побутових відходів із наступним використанням і утилізацією.

- водопостачання проектованої території передбачається від існуючої артезіанської свердловини, що знаходиться на території господарського двору (наявний дозвіл на спецводокористування)

- місце водовідведення – господарсько-побутові стоки у вигріб з наступним вивозом до очисних споруд МКП «Сокальводоканал», виробничі зворотні води відсутні

В цілому відзначається позитивний вплив запланованої діяльності на соціальні умови та задоволення потреб місцевого населення.

б) Ділянки з природоохоронним статусом відсутні. Територія розміщена за межами історичних ареалів чи об*єктів археологічної спадщини.

в) Зважаючи на географічне положення с.Перетоки, транскордонні наслідки реалізації проектних рішень детального плану для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

5. Розгляд альтернатив

Альтернативи іншого характеру відсутні з огляду на необхідність провадження даної планованої діяльності.

Вибір проведено з урахуванням техніко-економічних міркувань та з урахуванням найбільш економного використання земель, а також соціально-економічного розвитку району.

Також розглянуто альтернативні варіанти щодо технічного та технологічного забезпечення об’єкту будівництва та територіального розміщення об’єкту планової діяльності.

6. Під час розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію

- доповіді про стан довкілля.

- статистичну інформацію.

- фонові та лабораторні дослідження стану довкілля.

- дані моніторингу стану довкілля.

- оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля.

- пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.

З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проекту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зав’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану.

Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень детального плану загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення середовища існування.

7. Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Перелік проектних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планової діяльності, комплекс яких включає:

- ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;

- планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.;

- охоронні заходи – моніторинг території зон впливу планової діяльності.

Окрім того, оцінити обмеження будівництва об’єкту за умовами навколишнього природного, соціального, техногенного середовища та обсяг інженерної підготовки території, необхідний для дотримання умов безпеки навколишнього середовища.

8. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів:

- основні цілі генерального плану, його зв’язок з іншими документами державного планування;

- характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

- характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

- екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

- зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на  державному та місцевому рівнях, що стосуються детального плану території;

- опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків

- заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання генерального плану міста;

- обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

- заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання генерального плану міста для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

- резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію

Орган до якого подаються зауваження та пропозиції

Скоморохівська сільська рада Сокальського району Львівської області (80022, Львівська обл., Сокальський р-н, с.Скоморохи , тел. 55-4-81).

Строки подання

15 днів з дня публікації заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (відповідно до п.п.5,6 ст.10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»). 

Просимо надати зауваження та пропозиції.