09 ГРУ 2019

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території частини господарського двору по вул.Шелеста в с.Спасів Перв*ятицької сільської ради Сокальського району Львівської області

Загальні положення

1. Замовник СЕО

Перв*ятицька сільська рада Сокальського району Львівської області (Львівська обл., Сокальський р-н, с. Перв’ятичі, 80035).

Код ЄДРПОУ: 04370745, КОАТУУ: 4624884401

2. Вид та основні цілі документу державного планування

Детальний план частини господарського двору по вул.Шелеста в с.Спасів Перв*ятицької сільської ради Сокальського району Львівської області розробляється на замовлення Перв*ятицької сільської ради Сокальського району Львівської області відповідно до рішення ХХІІІ сесії УІІ скликання Перв*ятицької сільської ради №272 від 18 червня 2019р. Детальним планом опрацьовується планувальне рішення використання та забудови території колишнього господарського двору орієнтовною площею 9,5 га.

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельних ділянок з метою:

- Деталізації і уточнення у більш крупному масштабі положень генплану с.Спасів Перв*ятицької сільської ради Сокальського району Львівської області

- розроблення планувальної структури частини території господарського двору;

- виявлення та уточнення територіальних ресурсів для містобудівного використання;

- визначення планувальних меж земельних ділянок під викупленими будівлями ТОВ «Перв*ятичі-Агроком»

- визначення містобудівних умов і обмежень на новоутворені земельні ділянки на території господарського двору с.Спасів

- обґрунтування потреб та містобудівний розрахунок території і визначення їх цільового призначення, відображення існуючих земельних ділянок та їх функціонального використання;

- визначення усіх планувальних обмежень використання території  згідно з  державними будівельними нормами; 

- визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок при новому будівництві та реконструкції існуючих виробничо-складських будівель та споруд у комплексі з існуючою забудовою щодо дотримання технологічних, природоохоронних, санітарно-гігієнічних та протипожежних нормативів та вимог з ліквідації аварій

- визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації частини господарського двору

- проведення стратегічної екологічної експертизи (при потребі).

Детальний план території розробляється відповідно з  Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності»,  Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку» куруючись: ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану територій», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, іншими чинними нормами та правилами. 

Детальний план території розробляється відповідно до:

  • Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
  • Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
  • Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку»
  • Закону України «Про відходи»;
  • Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
  • Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
  • Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
  • Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
  • Закону України «Про екологічну мережу України»;
  • Закону України «Про охорону земель»;
  • Закон України «Про рослинний світ»;
  • Закону України «Про тваринний світ»;

Детальний план території розробляється керуючись:

  • ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
  • ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
  • ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
  • ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
  • ДБН А.2.2-1-2003 «Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд»;
  • ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
  • ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
  • ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»;
  • СНіП 1.02.01 «Охорона навколишнього природного середовища»;
  • Наказу міністерства охорони здоров'я України № 173 від 19.06.96 «Про затвердження Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів».

3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):

Спасів — село в Україні, в Сокальському районі Львівської області. Населення становить 680 осіб. Орган місцевого самоврядування — Перв'ятицька сільська рада.Площа села – 1,09 км².

Село Спасів віддалене від районного центру м.Сокаль на 15,4 км, від Львова на 98,0 км.  

В геолого-структурному відношенні район робіт розташований у південно-східній частині Західно-Європейської платформи складеної породами палеозою, мезозою і кайнозою. Для характеристики геологічної будови зони розвитку прісних вод, що являються об'єктом вивчення, практичне значення мають тільки відклади верхньої крейди, неогенну і четвертинні. Більш древні породи занурені на значні глибини, характеризуються уповільненою циркуляцією в них вод і некондиційним хімічним складом.

Клімат району помірно-континентальний з порівняно м'якою зимою, довготривалою вологою весною і теплою сухою осінню. Середньорічна температура повітря – +7,°С. Найхолодніший місяць січень (середня температура +17°С). За кількістю опадів район відноситься до помірного зволоження. Середньорічна сума опадів складає 729 мм при мінімальній кількості опадів в січні-лютому (77-65 мм) і максимальній в червні і липні - 200-220 мм. Постійний сніговий покрив встановлюється в другій-третій декаді грудня, а сходить сніг у другій-третій декаді березня. Середня багаторічна вологість повітря по роках змінюється дуже мало і складає 78-80 %.

По території Сокальського району тече багато річок, які належать до басейну Західного Бугу, а також стави та водосховища.

Ширина річкових долин в середньому — 0,5—2 км, схили їхні низькі та пологі. Заплави найчастіше заболочені, лучні або чагарникові. Русла річок помірно звивисті, нерозгалужені. Ширина річок у межень — 3—5 м, а на р. Західний Буг — 40—70 м. Звичайна глибина річок становить 0,3—2,5 м, а в плесах досягає 5—10 м. Середні похили річок незначні, внаслідок чого швидкість течії також невелика — 0,5—0,6 м/с.

Західний Буг — права притока Вісли. Довжина — 815 км (у межах району — 50 км). Площа басейну — 173 300 км2, падіння річки — 0,3 м/с. Це типово рівнинна річка з низькими берегами, замуленим дном, несталим режимом течії. На всьому протязі Західний Буг то звужується, то знову розширюється. Глибини в середньому незначні — 1,5—3 м. Річка часто виходить з берегів, затоплюючи великі площі.

Західний Буг у межах району практично не замерзає, що спричинено викидом у нього теплих вод Добротвірської ДРЕС. Однією з лівих приток Західного Бугу є річка Рата, яка тече від м.Рава-Руська, через м.Великі Мости, с.Сілець у напрямі до м.Червонограда. Права притока р.Рати — річка Свиня завдовжки 45 км, площею басейну 512 км2, падіння — 1,5 м/км. Лівими притоками є р.Солокія, Варяжанка. Перша — починається поблизу м.Угнів, тече через м.Белз і поблизу Червонограда впадає в Західний Буг. Варяжанка починається біля населеного пункту Варяж (Новоукраїнка) і там, де землі Сокальського району межують з Волинню впадає у Західний Буг. Правою притокою є р.Білий Стік, яка бере початок у сусідньому Радехівському районі, а між селами Волиця, Комарева, Поториця впадає у Західний Буг.

Пануючі напрямки вітрів – західний і південно-західний (взимку), західний і північно-західний (влітку). Середня швидкість вітру складає 2,5-4 м/с.

Ґрунти перегнійно-карбонатні. У долинах приток Західного Бугу  – великі торф’яні масиви. В західній частині району залягають поклади кам'яного вугілля. Велику частину території, майже 25 відсотків, займають ліси, переважно соснові, дубові.

Особливо цінних земель на території сільської ради немає.

На стан навколишнього середовища негативно впливає відсутність централізованого водопостачання для всього села, планової організації очистки території села та утилізації твердих відходів, також не виконаний в повному обсязі благоустрій на вулицях села.

Стан навколишнього середовища вважається задовільним, таким що вимагає додаткових заходів по інженерній підготовці території, а саме: організації СЗЗ та благоустрою території.

Детальним планом території передбачається слідуючий набір ділянок планової діяльності:

- ділянка зернотоку

- ділянка овочевого складу

- ділянка ферми ВРХ потужністю до 300 голів

- ділянка свиноферми потужністю до 100 голів

- ділянка ферми ВРХ потужністю до 150 голів

Даний перелік ділянок планової діяльності не підпадає під перелік, що передбачений ст.3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»

4. Ймовірні наслідки

а) Розроблення детального плану території частини господарського двору по вул.Шелеста в с.Спасів Перв*ятицької сільської ради Сокальського району Львівської області не матиме значного впливу на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, на флору та фауну, оскільки даний детальний план розробляється для впорядкування існуючої діяльності та передбачає спеціальні проектні рішення, що нівелюють негативний вплив санітарних чинників на здоров’я людини. При вирішенні питань планування та забудови території керується вимогами діючих будівельних норм і правил та інших інструктивно-методичних документів, узгоджених з Міністерством охорони здоров’я України, що використовуються для вказаних цілей

Детальний план розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов,

 існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, з дотриманням технологічних та санітарних розривів, з урахуванням взаємозв’язків основних та допоміжних споруд.

До можливих впливів майбутнього будівництва на навколишнє середовище є повітряне, водне середовище та ґрунти.

Вплив планової діяльності на навколишнє середовище, що виявляється у виділенні в атмосферне повітря забруднюючих речовин відсутній та не може призвести до зміни кліматичних умов.

Зміни мікроклімату, що безпосередньо пов’язані з відсутністю активних масштабних впливів планової діяльності (значних виділень теплоти, вологи, тощо) не відбудеться.

Негативні ендогенні та екзогенні процеси, явища природного та техногенного походження (тектонічні, сейсмічні, зсувні, селеві, зміни напруженого стану і властивостей масивів порід, деформації земної поверхні) не передбачаються.

Зміни, які чинять шкідливі впливи на ґрунтовий шар не відбудуться зважаючи на відповідні проектні заходи.

З метою покращення стану навколишнього середовища проектом передбачається ряд планувальних та інженерних заходів, до яких відносяться:

Заходи, що впливають на всі компоненти середовища і в цілому покращують санітарно-гігієнічні умови:

- проведення забудови згідно з наміченим функціональним зонуванням;

- інженерна підготовка території – вертикальне планування та регулювання поверхневого стоку, благоустрій об’єктів, влаштування твердого покриття доріг;

- проектом передбачається організація роздільного збору побутових відходів із наступним використанням і утилізацією.

- водопостачання проектованої території передбачається від існуючої артезіанської свердловини №7, що знаходиться на території господарського двору (дозвіл на спецводокористування №Укр-1272ДЕП-17/Льв від 18.05.2017р. дійсний до 18.05.202р.)

- місце водовідведення – господарсько-побутові стоки у вигріб з наступним вивозом до очисних споруд МКП «Сокальводоканал», виробничі зворотні води відсутні

В цілому відзначається позитивний вплив запланованої діяльності на соціальні умови та задоволення потреб місцевого населення.

б) Ділянки з природоохоронним статусом відсутні. Територія розміщена за межами історичних ареалів чи об*єктів архіологічної спадщини.

в) Зважаючи на географічне положення с.Спасів, транскордонні наслідки реалізації проектних рішень детального плану для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

5. Розгляд альтернатив

Альтернативи іншого характеру відсутні з огляду на необхідність провадження даної планованої діяльності.

Вибір проведено з урахуванням техніко-економічних міркувань та з урахуванням найбільш економного використання земель, а також соціально-економічного розвитку району.

Також розглянуто альтернативні варіанти щодо технічного та технологічного забезпечення об’єкту будівництва та територіального розміщення об’єкту планової діяльності.

6. Під час розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію

- доповіді про стан довкілля.

- статистичну інформацію.

- фонові та лабораторні дослідження стану довкілля.

- дані моніторингу стану довкілля.

- оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля.

- пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.

З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проекту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зав’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану.

Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень детального плану загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення середовища існування.

7. Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Перелік проектних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планової діяльності, комплекс яких включає:

- ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;

- планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.;

- охоронні заходи – моніторинг території зон впливу планової діяльності.

Окрім того, оцінити обмеження будівництва об’єкту за умовами навколишнього природного, соціального, техногенного середовища та обсяг інженерної підготовки території, необхідний для дотримання умов безпеки навколишнього середовища.

8. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів:

- основні цілі генерального плану, його зв’язок з іншими документами державного планування;

- характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

- характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

- екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

- зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на  державному та місцевому рівнях, що стосуються детального плану території;

- опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків

- заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання генерального плану міста;

- обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

- заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання генерального плану міста для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

- резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію

Орган до якого подаються зауваження та пропозиції

Перв*ятицька сільська рада Сокальського району Львівської області (Львівська обл., Сокальський р-н, с. Перв’ятичі, 80035).

Строки подання

15 днів з дня публікації заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (відповідно до п.п.5,6 ст.10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»). 

Просимо надати зауваження та пропозиції.